اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۰۲ ، ۰۹:۱۱


 

مستند ۵ قسمتی «اسرائیل از درون» به کارگردانی عبدالرضا پناهی و تهیه شده در خانه مستند، با نگاهی ویژه به درون جامعه اسرائیل، آماده پخش شد و از امشب روی آنتن می‌رود.

این مستند، با نگاهی تاریخی و ریشه ای، چگونگی اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به وقایع پس از سال ١٩۴٨، از جمله نسل کشی و آوارگی مسلمانان و شرایط اجتماعی حاکم بر مهاجران یهودی و شکاف‌های آن از نظر جامعه‌شناسان اسرائیلی می‌پردازد.

این مینی سریال ۵ قسمتی محصول مرکز هنری رسانه‌ای اوج است که از امشب بعداز اذان مغرب از شبکه یک سیما و ساعت ٢٣ از شبکه افق پخش می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۰۲ ، ۱۵:۵۴


برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون با انتشار پیام‌هایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، خشم و انزجار خود را از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۰۲ ، ۱۵:۰۱

امیرکبیر چگونه بزرگترین ناشر خاورمیانه شد؟/ از رمان‌های برتر جهان تا تاریخ جهان و آثاری از فلسطین

انتشارات امیرکبیر در دهه پنجاه با چاپ بیش از ۲۸۰۰ عنوان کتاب به بزرگترین بنگاه انتشاراتی خاورمیانه تبدیل شد و مدت‌ها بزرگترین بنگاه انتشارات خصوصی در ایران بود.

انتشارات امیرکبیر که این روزها به هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیسش نزدیک می‌شود، گذشته‌ای پربار و کم‌نظیر دارد. با این وجود امیرکبیر در گذشته درخشانش خلاصه نشده، به حیات ادامه داده و نباید فراموش کرد که این روزها نیز به کارهای بزرگی دست زده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۲ ، ۱۵:۵۷

شبکه اجتماعی ویراستی هنوز یکساله نشده اما مورد استقبال انبوه کاربران ایرانی، مشاهیر و سلبریتی ها و حتی کاربران خارجی و محور مقاومت قرار گرفته است. 
در ادامه به معرفی مشاهیری که ویراستی پیوسته اند می پردازیم

صفحات مشاهیر و پرطرفدار در ویراستی

1- ویراستی  https://virasty.com/virasty
2-  امام خامنه ای  https://virasty.com/khamenei_ir
3- سید ابراهیم رئیسی https://virasty.com/raisi_ir
4- سردار قاآنی
5- سرلشکر باقری  https://virasty.com/Bagheri_ir
6- دکتر عیسی زارع پور https://virasty.com/EisaZarepour
7- دکتر محمدمهدی اسماعیلی https://virasty.com/M_M_Esmaeili
8- دکتر پیمان جبلی   https://virasty.com/jebelli_ir
9- دکتر دهقانی فیروزجائی https://virasty.com/R_Dehghani
10- دکتر خسروپناه https://virasty.com/Khosropanah_ir
11- دکتر وحید یامین پور  https://virasty.com/Yaminpour
12- دکتر سید محمدامین آقامیری https://virasty.com/Aghamiri
13- دکتر عزت الله ضرغامی  https://virasty.com/Zarghami_ez
14- دکتر سیداحسان خاندوزی https://virasty.com/SeyedEhsanKhandoozi​​​​​​​
15- دکتر قاضی زاده هاشمی https://virasty.com/S_a_ghazizadeh
16- حجت الاسلام محمد قمی https://virasty.com/Mohammadqomi_ir
17- سخنگوی دولت؛ بهاری جهرمی https://virasty.com/Alibahaadori
18- سخنگوی اوقاف؛ دکتر عادل https://virasty.com/dr_gholamrezaadel
19- دکتر سعید جلیلی https://virasty.com/saeedjalily
20- مهدی انجیدنی https://virasty.com/Anjidani
21- سیدیاسر جبرائیلی https://virasty.com/syjebraily
22- آیت الله میرباقری  https://virasty.com/Mirbaqeri_ir
23- دکتر حسن عابدینی https://virasty.com/hassanabedini2
24- دکتر انسیه خزعلی https://virasty.com/Ensiyehkhazali
25- مهدی سلحشور https://virasty.com/Mahdisalahshur
26- حرم مطهر امام رضا ع https://virasty.com/aqr_ir
27- مرکز نشر آیت الله بهجت https://virasty.com/bahjat_ir
28- ابوذر روحی https://virasty.com/abozar_rohi
29- حجت الاسلام احمد مروی https://virasty.com/marvi
30- حجت الاسلام راجی https://virasty.com/H_raji
31- دکتر فرهاد فلاح  https://virasty.com/FarhadFallah
32- قاسم خالدی https://virasty.com/Khaledi
33- رسانه مقاومت اسلامی https://virasty.com/Albaroon
34- مرتضی کارآموزیان https://virasty.com/Karamoozian
35- دکتر غلامرضا جلالی https://virasty.com/Drjalali
36- سرلشکر شهرام ایرانی https://virasty.com/Shahram_irani
37- دکتر احسان خرامید  https://virasty.com/Kharamid
38- سید علیرضا آل داود  https://virasty.com/aledavood
39- عباس طاهری  https://virasty.com/astaheri
40- بیداری ملت https://virasty.com/Bidariymelat

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۲ ، ۱۳:۳۵

ویراستی جالب یک کاربر یمنی که تعداد قابل توجهی دنبال کننده هم دارد:
پلتفرم ایرانی ویراستی جایگزینی برای توئیتر است. در حمایت از محور مقاومت هر چه می خواهید توییت کنید بدون ترس از حذف شدن اکانت خود!

با ما در کمپین ویراستی_در عربی همکاری کنید:
1. تولید محتوا به زبان عربی
2. معرفی Virasti به دوستان خود در کشورهای عربی و دعوت از آنها برای شرکت در آن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۵:۰۷

خلاصه داستان فیلم انیمیشن بچه زرنگ:
محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است؛ ببر ایرانی. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۳:۳۴

بدون تردید سیمافیلم بزرگ‌ترین مرکز فیلم و سریال تلویزیون است که به دنبال سیاست آغاز تحول در رسانه‌ملی، اتفاقات تازه‌ای در این مرکز رقم خورده؛ اتفاقاتی که منجر به منسجم‌شدن گروه‌های سریال‌سازی در تلویزیون شده است. در گذشته هر شبکه‌ای جزیره‌ای عمل می‌کرد اما در حال حاضر، مرکز سیمافیلم به عنوان قطب سریال‌سازی شناخته‌شده و در این مسیر حرکت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از روزنامه جام جم؛  اگر نگاهی به عملکرد سیمافیلم از بدو تاسیس تا امروز داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اقدامات یک سال گذشته نسبت به سال‌های قبل قابل مقایسه نیست، چراکه هم خط تولید رونق گرفته و هم این‌که تولیدات سر و شکل بهتری به خودش گرفته است. از سوی دیگر موضوعات متفاوتی دستمایه سوژه آثار شده که تا قبل از آن فیلمسازان یا کمتر به سراغش رفته بودند یا اصلا به سمت آن نرفته بودند. از این رو شاهد اتفاقات تازه‌ای در این مرکز هستیم. به همین دلیل با مهدی نقویان، رئیس سیمافیلم پیرامون اتفاقات تازه و سریال‌هایی که در این مرکز تولید می‌شود، به صحبت نشستیم. همچنین او پاسخگوی سئوالات ما در حوزه فیلمنامه‌هایی که از سال‌های قبل در مرکز سیمافیلم بلاتکلیف مانده، بود. با مدیر سیمافیلم درباره موضوعات دیگر همچون دعوت از هنرمندان چهره، ساخت سریال‌های الف ویژه، سری‌سازی سریال‌های قدیمی و.... هم گپ و گفت داشتیم که در ذیل می‌خوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۱:۵۶

مرور نام فیلمسازان و بازیگران نام‌آشنا، حکایت از یک رویداد پررونق سینمایی دارد

 

هرچقدر جشنواره سال گذشته فیلم فجر چهره‌های کارگردانی پروپیمانی نداشت به نظر می‌رسد در جشنواره پیش‌رو و دوره چهل‌ودوم شاهد حضور و رقابت کارگردان‌های اسم‌ورسم‌دار خواهیم بود اگر بنا را بر مشارکت حداکثری آنها در این رویداد بگذاریم چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر می‌تواند یکی از پررونق‌ترین دوره‌های این سال‌ها باشد.
البته با تاکید بر این گزینه مهم که فارغ از زرق‌وبرق ویترین فیلمسازان و بازیگران و دیگر عوامل شناخته‌شده، فیلم‌ها هم کیفیت خوبی داشته و در مواجهه با مخاطبان سربلند باشند در کنار جذابیت ساختاری، قدمی هم درباره اهداف جشنواره فیلم فجر مورد تاکید در فراخوان یعنی تولید و نمایش آثاری با تکیه بر کلان‌ارزش‌های انسانی، اخلاقی، انقلابی و معنوی فرهنگ ایرانی و اسلامی و با هدف حمایت از سینمای اخلاق‌مدار، آگاهی‌بخش و امیدآفرین بردارند. نام فیلم‌ها و فیلمسازانی که در این گزارش آمده،  گمانه‌زنی چند ماه اخیر انتخاب شده و حضور نهایی آنها در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر منوط به ثبت‌نام‌شان در سایت این رویداد تا پایان آبان و البته تایید هیات انتخاب خواهد بود. بااین‌حال حضور بخش مهمی از این فهرست در جشنواره فیلم فجر در بهمن‌ماه محتمل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۱:۳۹

تفاهم‌نامه مشترک بین خانه خلاق و نوآوری سپندار و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیداوسی به‌منظور گسترش اقتصاد دانش بنیان در فعالیت‌های هنری با تامین اعتبار هزار میلیارد تومان بودجه از سوی بخش خصوصی امضا شد.

 تفاهم‌نامه مشترک بین خانه خلاق و نوآوری سپندار و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیداوسی با هدف گسترش اقتصاد دانش بنیان در هنرهای نمایشی، سینما، رسانه و هنرهای تجسمی امضا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۰۲ ، ۲۳:۰۹

افغانستان به خاطر لوکیشن‌های خاص سرزمینی، همواره مورد نظر فیلمسازان قرار داشته و بخشی از فیلم‌های بزرگ و پر فروش در این کشور فیلمبرداری و ساخته شده است.

 افغانستان به خاطر لوکیشن‌های خاص سرزمینی، همواره مورد نظر فیلمسازان قرار داشته و بخشی از فیلم‌های بزرگ و پر فروش در این کشور فیلمبرداری و ساخته شده است. هالیوود از این فرصت نهایت استفاده را برده و می‌توان فهرست بلندبالای آثاری را یافت که در افغانستان ساخته شده که نمونه آن «روشنایی های پایدار روز» از سری فیلم‌های جیمزباند یا «رمبو 3» با بازی سیلوستر استالونه است.

بالیوود نیز قدر این فرصت را دانسته و در همکاری مشترک، بخش‌های از دو فیلم پرفروش «قندهار» با بازی آمیتاباچان و «کابل اکسپرس» را در این کشور ساخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۰۲ ، ۲۳:۰۲

درس های فارسی ماجرای ی جوون یهودی بلژیکی به نام ژیل در جنگ جهانی دومه که توسط نازی ها اسیر شده و قبل از اینکه اعدامش کنن، ادعا میکنه که یهودی نیست و خودش رو ایرانی جا میزنه تا زنده بمونه. درسهای فارسی تولید سال 2020 و محصول کشور بلاروس به کارگردانی وادیم پرلمانه. بازیگران اصلی این فیلم نمایش خوبی از خودشون ارائه دادن و در کنار تعلیق و اضطراب و هیجانی که تو طول فیلم وجود داره بییننده تا آخرین لحظات با کنجکاوی پای فیلم میمونه.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۲۲:۲۹

فیلم‌های زیادی درباره هولوکاست ساخته شده است. از فیلم‌های درامِ برنده جایزه مانند «فهرست شیندلر» (۱۹۹۳)، «پیانیست» (۲۰۰۲)، و «پسر شائول» (۲۰۱۵) و کمدی‌های سیاه مانند «زندگی زیبا است» (۱۹۹۷) که به‌طور مستقیم به زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری می‌پردازد تا فیلم‌هایی مانند «سمسار» (۱۹۶۴) و «انتخاب سوفی» (۱۹۸۲) که تأثیر زندانی بودن در این اردوگاه‌ها بر زندگی شخصیت‌ها پس از جنگ را بررسی می‌کنند.

فیلم‌ها از زوایای مختلف به هولوکاست نگاه کرده‌اند و داستان‌های شخصی مختلف درباره این تراژدی گفته شده است، به‌طوری‌که به نظر می‌رسد روایت یک داستان هولوکاستِ دست‌نخورده و تازه، دشوار باشد، اما وادیم پرلمان کارگردان اوکراینی که اولین فیلم او، «خانه‌ای از شن و مه» (۲۰۰۳) با بازی بن کینگزلی، جنیفر کانلی و شهره آغداشلو نامزد سه جایزه اسکار ازجمله بهترین بازیگر زن مکمل برای آغداشلو شد، در «درس‌های فارسی» (Persian Lessons)، یک داستان تازه را روایت می‌کند.
یهود چگونه دنیای ما را می‌سازد؟ نقدی بر فیلم «درس‌های فارسی»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۲۲:۲۷


… اگر مبارزه‌ی با استکبار هست، اگر میل به ایستادگی و مقابله‌ی با دخالت اجنبی هست، به خاطر فرهنگ است. انسان یک فرهنگی دارد، همین فرهنگ را بیایند عوض کنند، همه چیز میشود مال خودشان؛ لذا همه‌ی فشار روی فرهنگ است. در مقابل این حرکت فرهنگی و این تهاجم عظیم فرهنگی که میخواهند روح انقلاب را، روح استقلال را، روح دین را از ما بگیرند، اولویت فرهنگی ما این است که برویم حالا فرضاً کاروانسرای شاه عباسی را آباد کنیم؟! این یعنی اشتباه کردن در تشخیص آن قلمِ کار فرهنگی؛ این یک اشکال است. بنابراین در کار فرهنگی باید دنبال چه باشیم؟ دنبال تولیدات. در دیداری که هفته‌ی گذشته با دانشجوها داشتیم – که خوب، خوشبختانه تماس و ملاقات ما با دانشجوها کم نیست – من دیدم این جوانهای انقلابی، این بچه‌هائی که امید فردای ما هستند، از تشکلهای مختلف و از خود نخبه‌ها – خارج از تشکلها – روی تولید کالای فرهنگی تکیه کردند؛ اینکه ما چقدر تولید کالای فرهنگی میکنیم و چقدر باید بکنیم. خوب، یک کار مفصلی هم اینجا کردید، که حالا ممکن است من بعدها به طور خصوصی هم مواردش را تذکر بدهم.
نکته‌ی دوم در این زمینه این است: حالا بعد از آنکه مصرف فرهنگی را پیدا کردیم، قلمی که باید این بودجه صرف آن بشود، پیدا کردیم، برویم سراغ محتوایش. بالاخره میخواهیم فیلم بسازیم. مثلاً میخواهیم ده تا فیلم انقلابی بسازیم؛ ده تا فیلمی که حامل ارزشها باشد. یا میخواهیم فلان تعداد کتاب منتشر کنیم؛ محتواهایش چه باشد، چه جوری باشد، با چه قوّتی، با چه استحکامی، با چقدر مایه‌ی علمی و هنری که در آنجا به کار برده میشود؟ اینها خیلی کارهای سخت و ظریفی است.
در زمینه‌های فرهنگی، دنبال کارهای تشریفاتی و ویترینی نباشید. نمایش‌دادن کار فرهنگی، نه اینکه فایده‌ای ندارد؛ ضرر هم دارد. در زمینه‌ی فرهنگ باید دنبال کارهای محتوائی و اصیل و واقعی رفت، که امروز نیاز عمده‌ی کشور هم این است…
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامیدر دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت‌ ۱۳۸۹/۰۶/۰۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۲۲:۱۴

با انتشار تیزر و زمان پخش سریال دفتر یاداشت اولین حضور رضا عطاران در یک سریال پس از 12 سال آنهم در شبکه نمایش خانگی دئولی سنگین با سریال های تلویزیونی را رغم زد 

«دفتر یادداشت» از جدیدترین سریال‌های نمایش خانگی است که حالا در آستانه پخش قرار گرفته؛ سریالی که رضا عطاران و مینا ساداتی در آن همبازی هستند.

تصویری از مینا ساداتی در کنار رضا عطاران در «دفتر یادداشت» منتشر شده است که نشان می‌دهد این دو بازیگر در این سریال همبازی هستند.

«دفتر یادداشت» اولین حضور رضا عطاران در دوران پلتفرم‌ها محسوب می‌شود که از جمعه (۲۶ آبان ۱۴۰۲) پخش می‌شود.

این مجموعه بازگشتی برای رضا عطاران کارگردان مجموعه‌های «خانه‌به‌دوش» و «متهم گریخت» در سریال‌سازی در مقام بازیگر محسوب می‌شود؛ اما این بار در شبکه نمایش خانگی و نه تلویزیون.  

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۲۱:۴۴


فیلم «حضرت معصومه(س)» که این روزها به نام «اخت الرضا» شناخته می‌شود در جدول آمار فروش جایگاه مناسبی پیدا کرده و به فروش میلیاردی رسیده است.

فیلم سینمایی «اخت الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی از 22 مهر توسط پخش بهمن سبز در حال اکران در سینماهای سراسر کشور است و تاکنون مجموع فروش سینمایی و اکران سیار آن از یک میلیارد گذشته است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۲ ، ۱۱:۳۷

حامد حجتی ماموریتش در کانون پرورش فکری از طرف صدا و سیما تمدید نشد و زود به صدا و سیما برگشت اما ای کاش کانون ماندگار می شد، اهمیت کانون از صدا و سیما کمتر نیست، او می توانست کمک کار خوبی برای تیم جوانی که با دکتر حامد علامتی همچون دکتر فرهاد فلاح مدیریت کانون را دست گرفته اند در شبکه و موج سازی و برنامه سازی کودک و نوجوان باشد.
حجتی اهل اندیشه و مرد عمل است در لحظه زندگی می کند، ایامی که مدیر کانون استان قم بود از طرف راسخون بازدیدی از مجموعه بزرگ کانون در قم داشتیم با چه شور و اعتقادی به کانونی ها سخن می گفت، آخرین بار اربعین امسال تازه از کربلا برگشته بود بهش زنگ زدم که برای مستند«مجاوران کریم» با تیمی کوچک عازم مشهدیم، مریض بود اما به عشق امام رضا علیه السلام  پذیرفت همراهمان باشد. و اگر نبود معلوم نبود چجوری کار را جمع می کردیم، انشاء الله بزودی تاریخ پخش این کار که خوب در آمده را بتونم اعلام کنم. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۰۲ ، ۱۷:۳۱

 جهانِ سینما علیه نسل‌کشی/ستارگان سینما و جشنواره‌های سینمایی و هنری در کنار مردم غزه

اسرائیل‌ستیزی ید طولایی در میان برخی از ستارگان سینما در غرب دارد، هرچند که با مواضع تندی از سوی رژیم صهیونیستی روبه‌رو و بعضا سال‌ها از عرصه هنری خود بایکوت می‌شوند. به‌طورمثال اسکار سال۱۹۷۸ یکی از سیاسی‌ترین دوره‌های برگزاری این مراسم بود.

همزمان با برپایی مراسم در سالن اختصاصی، تعداد اندکی از یهودی‌های متعصب در خیابان دست به تظاهرات زده بودند و زمانی که نام ونسا ردگریو برای درام ضدجنگ «جولیا» به‌عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل خوانده شد، تظاهرکنندگان عکس‌های او را به‌آتش‌کشیدند.

دلیل این اعتراض ارتجاعی کاملا مشخص بود: موضع ضداسرائیلی ونسا ردگریو و رویکردهای جنگ‌طلبانه رژیم‌صهیونیستی. او در حمایت از مردم فلسطین صحبت‌ کرده بود و حتی آن شب در جریان مراسم اسکار و زمان دریافت جایزه‌اش، بازهم به دفاع از حقانیت مردم فلسطین پرداخت. جین فوندا، همبازی او در این فیلم هم از سلبریتی‌های مخالف جنگ ویتنام بود که حمایتش از رزمندگان ویت‌کنگ علیه تهاجم نظامی آمریکا به ویتنام، صدای اعتراض دست‌راستی‌های آمریکایی را درآورد. حالا ۴۵سال بعد ازمواضع صریح ردگریوی انگلیسی‌تبار و دفاع از حقوق مردم فلسطین، یک‌بار دیگر هنرمندان و ستارگان سرشناس دول غربی به حمایت از فلسطین و غزه برخاسته‌اند و جالب این‌که این‌بار این صدای اعتراض نه فردی که جمعی و بسیار گسترده است.

حمایت بی‌سابقه ستارگان هالیوود از مردم غزه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۰۲ ، ۱۴:۰۹
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۲ ، ۱۱:۱۶

سوفیا کوپولا فیلمساز آمریکایی و دختر سینماگر بزرگ فرانسیس فورد کاپولا روز گذشته در گفت‌وگویی به مشکلات فیلمسازی پرداخت.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از نیویورک‌تایمز، سوفیا کوپولا گفت که در حال حاضر ساخت فیلم آسان به نظر می‌رسد. اما حتی حالا هم و پس از گذشت ۲۵سال از انتشار فیلم اولش به نام «خودکشی‌های دختران باکره» آنقدرها هم  ساخت فیلم آسان نیست.
سوفیا کوپولا در هشتمین فیلم بلندش «پریسیلا» به رابطه پریسیلا پرسلی جوان با الویس پریسلی خواندده اسطوره‌ای امریکا پرداخته است.
کوپولا به طور عمیق در مرحله بزرگ شدن یک زن جوان، تحقیق کرده است. در واقع، او به اندازه‌ای به این ایده تبدیل شدن علاقه‌مند است که گاهی سخت می‌تواند درک کند که واقعا تبدیل شده یا نه!
در فضای مطبوعاتی که همزمان با اکران «پریسیلا» به وجود آمده، زنان جوان به سوفیا کوپولا می‌گویند که آن‌ها هم قصد دارند فیلمساز شوند. این آرزو جوانان، به او امید می‌دهد، اگرچه با گذشت ۲۵سال تجربه فیلمسازی، از جمله مبارزه سخت او برای نجات فیلم جدیدش، تاره به نوعی تعادل رسیده است.
او می‌گوید: «وقتی برای من به عنوان یک فرد شناخته شده در سینما، تامین مالی برا یساخت فیلمم سخت است، من نگران زنان جوانی می‌شوم که تازه فعالیت سینمایی‌شان را شروع کرده‌اند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۲ ، ۱۰:۳۵