اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

خسته نباشید خدمت آقای دکتر پهلوانیان، از سایت راسخون بخش سبک زندگی خدمتتون هستیم، تشکر بابت اینکه افتخار دادین تا گفت‌وگویی داشته باشیم. در خصوص حواشی و متن اتفاقی که چند روز گذشته در صدا و سیمای مرکز یزد در آنتن زنده صورت گرفت که کارشناس مباحث زنان و خانواده، به نام خانم دشتی صحبت‌هایی داشتند و پیرامون این صحبت اتفاقات و جنجال های رسانه‌ای رخ داده خواستیم ابتدا درباره اصل واقعیت با شما گفت‌وگویی داشته باشیم.

  • واقعیت در این جنجال رسانه‌ای بدون تقطیع رسانه‌ای واقعاً چه بود؟
بله ممنون از شما، خدمت شما عرض شود که ما در سیمای یزد برنامه‌ای داریم به نام به افق بهشت، که یک ساعت قبل از اذان ظهر پخش می‌شود در این برنامه مباحث معارفی، دینی و مربوط به سبک زندگی و اخلاق، توسط کارشناسان مطرح می‌شود، هر روز هم یک کارشناسی هست و یکسری از مباحث مطرح می‌شود که یک روز هم این سرکار خانم تشریف آوردند و راجع به مباحثی که کمک می‌کند به بالا رفتن میزان عشق و علاقۀ اعضای خانواده به ویژه زن و شوهر صحبت می‌کردند که متکی بر آموزش هایی که ایشان در مراکز مختلف دیده بودند و همچنین تجربیاتی در کلاسهای آموزشی در مواجه با بخشی از بانوان داشتند و دوره‌هایی را برگزار می‌کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۰۹

جنگ تروا بین یونانیان باستان و مردم تروا (شهری در ترکیه) بود. صحنه این جنگ بزرگ شهر تروا بود. جنگ در سال ۱۲۳۰ قبل از میلاد آغاز شد و ۱۰ سال به طول انجامید.

در این افسانه آمده است که جنگ حدود سال ۱۲۴۰ قبل از میلاد آغاز شد. هنگامی که «پاریس» شاهزاده تروا عاشق «هلن» همسر زیبای «منلائوس» پادشاه اسپارت شد و او را با خود به تروا برد. برادر «منلائوس» «آگاممنون» پادشاه «آرگس» تمام پادشاهان شهرهای یونان را فراخواند و باهزاران کشتی برای بازپس گرفتن «هلن» راهی تروا شد. یونانی ها برای چندین سال تروا را محاصره کردند ولی این محاصره چند ساله موفقیتی در پی نداشت. سپس آنها نقشه ای زیرکانه برای شکست دشمن طرح ریزی کردند.

آنها یک اسب چوبی بسیار بزرگ ساختند و آن را «اسب تروا» نامیدند. سپس داخل اسب چوبی را از افراد جنگجو پر کردند و اسب را پشت دیوار شهر تروا رها کردند و سپس با تظاهر به عقب نشینی به سمت جزیره «تندوس» حرکت کردند. از نیروهای یونانی فردی به نام «سینون» در تروا باقی ماند تا مردم تروا را متقاعد کند که این اسب پیشکشی است از یونانی ها و نشانه ای است از تسخیر ناپذیری تروا و شکست یونانی ها.

اهالی تروا اسب را به داخل شهر بردند و در حالیکه نمی دانستند اسب حامل سربازان یونانی است. در نیمه های شب سربازان یونانی از اسب خارج شدند و در حالیکه مردم شهر در خواب به سر می بردند، دروازه های شهر تروا را بر روی سپاه یونان گشودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۴۴

علیرضا شجاع نوری مدیر تبادل تجارب سینمایی سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر جزییاتی از جلسات آموزشی این دوره از جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش رسیده، علیرضا شجاع نوری مدیر تبادل تجارب سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره جلسات آموزشی این دوره از جشنواره گفت: در بخش تبادل تجارب سینمایی مثل سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی، مسترکلاس‌ها و پنل‌های متنوعی برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و این جلسات در سه دسته‌بندی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش اول جلسات به اعضای دارالفنون اختصاص دارد که با هدف آشناسازی این افراد با سینما برگزار می‌شود. همچنین جلساتی با رنگ و بوی آکادمیک و علمی در ۵ دانشگاه برگزار می‌شود و در کاخ جشنواره نیز کلاس‌های کاملا حرفه‌ای خواهیم داشت.

شجاع‌نوری با اشاره به اینکه صنوف خانه سینما حضور فعالی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند داشت، گفت: اعضای هر یک از صنوف خانه سینما متناسب با تخصصی که دارند در جلساتی که در پردیس چارسو برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و نقش خانه سینما در انتقال تجربیات تخصصی سینما به علاقمندان پررنگ خواهد بود.

وی تاکید دست اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر را تقویت وجوه علمی و پژوهشی دانسته و اظهار کرد: امسال در پنج دانشگاه نشست هایی تخصصی به صورت آکادمیک و آموزشی برگزار خواهد شد. یکی از جلساتی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، آشنایی با طبیعت جشنواره‌هاست و دانشجویان با نحوه برگزاری و دلیل برگزاری جشنواره‌ها در هر نقطه از دنیا آشنا می‌شوند. در این جلسات مدیران برخی از جشنواره‌ها و همچنین سید رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهند داشت.

مدیر تبادل تجارب سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در دانشکده سینما تئاتر و دانشگاه صدا و سیما جلساتی به صورت تخصصی در مورد سینما برگزار خواهد شد. علاوه بر این در چند دانشگاه دیگر هم جلسات بینارشته‌ای برگزار می‌شود مثلا دانشگاه تهران جلساتی در گروه فلسفه و هنرهای زیبا برگزار خواهد کرد، در دانشگاه‌های سوره، امام صادق، شهید بهشتی و علامه طباطبایی جلسات غربی‌زدایی و در دانشگاه سوره جلسات تدوین، کارگردانی و فیلمبرداری برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۸

کشور سومالی در منطقه ی استراتژیکِ شاخ آفریقا واقع شده است، منطقه ای که عبور و مرور کشتی ها و نفت کش ها را از خلیج فارس به کانال سوئز در کنترل خود دارد. پس از قیام مردم در سال 91 و سقوط ژنرال «محمد زیادباره»، از آن به عنوان تنها کشور بی دولت یاد می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۵۰

در رابطه با قسمت جدید 300 یعنی Rise of an Empire وقتی 7 سال پیش  فیلم “300” توسط زاک اسنایدر و فرانک میلر و همکارانشان درباره نبرد تاریخی ارتش اسپارت در مقابل سپاه خشایارشا در تنگه ترموپیل بر پرده سینماها رفت، اگرچه فیلم های ضد اسلامی هالیوود وارد فاز دیگری گردید اما آثار ضد ایرانی این کارخانه به اصطلاح رویا سازی هنوز از انگشتان یک دست فراتر نمی رفتند که آنها نیز بیشتر وجه ضد اسلامی داشتند و فیلم هایی همچون “اسکندر” (الیور استون) و “شبی با پادشاه” (فرانک او سیبل) همچنان بر بستر روایتی مجعول و ساختگی از مغلوبان تاریخ جاری بود. شگفت آنکه در مقابل نمایش تصویری تحریف شده و غیر منصفانه از ایرانیان باستان، بسیاری از هموطنان داخل و خارج کشور متحدانه و متفقانه برآشفتند و برای اولین بار همگی به انحاء مختلف اعتراض خود را نسبت به هالیوود ابراز داشتند. فی المثل ایرانیان مقیم نیویورک همزمان با جشن نوروز، کارناوالی در خیابان های آن شهر به راه انداخته و نسبت به آنچه گستاخی هالیوود نسبت به تاریخ ایران تلقی کرده بودند، شدیدا معترض شدند. مقالات مختلفی در فضای وب انتشار یافت و حتی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در اقدامی پسندیده و در نامه ای به کلاوس ادر ، رییس فیپرشی (اتحادیه جهانی منتقدان سینمایی) خواستار عکس العمل جامعه جهانی منتقدان نسبت به فیلم های نژادپرستانه هالیوود شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۳۷

بنا بر گزارش ستاد خبری جشنواره، در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سینماحقیقت، نشان فیروزه سینماحقیقت و هدیه نفیسی به خانم «هدی هانیگمان» مستندساز برجسته هلندی اهدا شد.
هانیگمان: سینمای ایران در دنیا بهترین است
هانیگمان بعد از دریافت نشان فیروزه گفت: نمی دانم این سکه ها چقدر ارزش دارد اما خوب می دانم از موقعی که ادبیات می خواندم مشتاق ادبیات ایران بودم. اولین بار در روتردام هلند فیلمی از سینمای ایران دیدم و آن را به خاطر دارم.
وی افزود: باور دارم سینمای مستند و داستانی ایران در دنیا بهترین است. در همه جای دنیا ساختن مستند هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر ممیزی با مشکلاتی روبه رو است، اما این هنرها هستند که لذت زندگی را می سازند.
هانیگمان در پایان خاطرنشان کرد: می توانم ساعت ها درباره سینمای مستند حرف بزنم اما زمان نیست. از شیرین نادری (مدیر امور بین الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی)، لیلا حسینی و گروه بین الملل جشنواره «سینماحقیقت» و برگزارکنندگان آن بی نهایت سپاسگذارم.
آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» هم اکنون در حال برگزاری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۸


 

 سریال آنام  با ژانر اجتماعی خانوادگی، درباره مادری به نام آنام، مسائل زندگی او ، خانواده اش و شهرش می باشد .
معرفی سریال
62 قسمت 40 دقیقه ای

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۰۳

روزی دانشمندی آزمایش جالبی انجام داد. 
⭕️ یک شیشه وسط یک آکواریوم بزرگ گذاشت و آن را دو نیم کرد.
در یک سمت ماهی بزرگی قرار داد و در سمت دیگر یک ماهی کوچک که غذای مورد علاقه دیگری بود.
ماهی بزرگ بارها به ماهی کوچک حمله کرد و هربار به دیوار نامرئی برخورد کرد تا اینکه دیگر ناامید شده و از حمله دست کشید.
او دیگر باور کرده بود که شکار آن ماهی کوچک محال و غیر ممکن است!

👈  دانشمند دیوار حائل را برداشت، ولی ماهی بزرگ دیگر هیچ وقت به سمت ماهی کوچک نرفت، دیواری که در ذهنش بین او و ماهی کوچک ساخته شده بود، بسیار محکم تر از آن دیوار شیشه ای بود ....

⭕️ گاهی #دیوار_مشکلات از خود مشکل محکم تر است...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۳۸

چند نما از جلسات موسسه سینمایی اسطوره سازان در سال 1396

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۰۴

گروه تلویزیون:سریال های ویژه نوروز یکی یکی به پایان رسید و برخی از آنها بازتاب های گسترده ای در فضای مجازی داشت. بهزاد عشقی یکی از منتقدانی است که در گفت و گو با بانی فیلم نظرات قابل تاملی درباره تلویزیون در ایام نوروز داشت.
وی در این باره عنوان کرد: من در ایام نوروز فرصت کردم که فقط مجموعه «پایتخت» را ببینم. متاسفانه نتوانستم همه سریال های نوروز را ببینم.
وی همچنین در ادامه درباره این سریال بیان کرد: معمولا سریال هایی که در بلند مدت پخش می شوند و پرتعداد هستند، دارای ویژگی هایی هستند که اگر مردم از داستان ها و آدم های آن کار خوششان بیاید، هر چند هم که تکرار شود، باز دوست خواهند داشت. چون دیدن آن آدم های آشنایی که با آنها سمپاتی دارند، برایشان جذاب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۵۱

سینمای فلسطین در چند سال اخیر دیدنی‌ترین و مطرح‌ترین سینمای جهان عرب شده است. فیلم‌سازان فلسطینی نه‌تنها در جهان عرب، بلکه در دنیای سینما هم اسم‌ورسمی پیدا کرده‌اند. کارگردانان مطرح فلسطینی با نگاه‌های متفاوت ولی کاملاً سینمایی به مسائل کشورشان پرداخته‌اند.

ایلیا سلیمان با دید سوررئالیستی و ابسوردش فیلم‌های دخالت الهی (۲۰۰۲) و زمانی که باقی می‌ماند (۲۰۰۹) را ساخته است، در صورتی که فیلم‌های هانی ابواسعد، مانند اینک بهشت(۲۰۰۵) و عمر (۲۰۱۳) کاملاً سیاسی‌اند و مستقیم می‌روند به عمق مشکل‌ها و مصیبت‌ها (بهتر است فیلم بی‌ارزش و هالیوودی کوهی بین ما را که امسال ساخت فراموش کنیم).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۸

امروز طی مراسمی در ساختمان مرکزی شبکه هدهد با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان و احسان حلمی (مدیر مجموعه شبکه های هدهد) رسما پخش این شبکه با کیفیت HD آغاز شد.
به گزارش رسیده،این شبکه هم اکنون با دو کیفیت HD و SD قابل دریافت است.
شبکه جهانی هدهد تنها شبکه بین المللی شیعی در حوزه کودک و نوجوان است که از طریق ماهواره فعالیت می‌کند. این مجموعه شبکه‌ها توسط دفتر آیت الله سیستانی(مدظله العالی) راه اندازی شده است.

شبکه هدهد که توسط دفتر آیت الله سیستانی (مدظله العالی) راه اندازی شده و از طریق ماهواره فعالیت می‌کند، در این چند سال تولیدات بسیاری در حوزه کودک و نوجوان داشته و از بدو افتتاح و شروع فعالیت به تولید برنامه و کلیپ‌های موسیقی با هدف آموزش و ترویج آموزه‌های اسلامی پرداخته است و در این راستا هرساله به تعداد تولیدات خود افزوده است.
وب سایت شبکه هده
د http://www.hodhodfarsi.tv

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۵۳

مدرسه ملی سینمای ایران در راستای اجرای «طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما» و همچنین «ارتقاء و توسعه دانش فعالان عرصه سینما» در دو حوزه آموزش و پژوهش، با دانشگاه‌ها و موسسات سینماییِ مرجع همکاری می‌کند.

به گزارش رسیده، این مهم پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوطرفه با دانشگاه هنر، تربیت مدرس، تهران، سوره، صدا و سیما، دانشگاه علمی و کاربردی و همچنین خانه سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موزه سینمای ایران، امور بین‌الملل سازمان سینمایی، انجمن ایرانی مطالعات جهان و … انجام می‌گیرد.

اجرای «طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما» در دو حوزه آموزش و پژوهش شامل محورهایی همچون تعامل در خصوص کارآموزی و کارورزی دانشجویان سینما و حضور در پروژه‌های سینمایی، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت، انجام بازدیدهای علمی برای دانشجویان سینما و هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی کاربردی سینمای ایران می‌شود.

برنامه‌های آتی در جریان این طرح‌ها، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۴۶

مهران مدیری تاکنون بیشترین تعداد از آرای تماشاگران برنامه های نوروزی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین نتایج آرای مردم تا ظهر یکشنبه ۱۹ فروردین، ۱۰ هنرمند و برنامه‌ای که بیشترین آرای جشنواره نوروزی سین سیما در گروه های ۱۰ گانه کسب کردند، به ترتیب تعداد آرا عبارتند از :

مهران مدیری ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار رای
کودک شو ١ میلیون و ١٠٠ هزار رای
دورهمی ٩٢۵ هزار رای
سروش جمشیدی ٨۵٢ هزار رای
شب فیروزه ای ٧٣٠ هزار رای
پایتخت ٧١٠ هزار رای
فریدون آسرایی ۵٣٠ هزار رای
ریما رامین فر ٣٧٢ هزار رای
ایرانگرد ٣٢۵ هزار رای
الهه پرسون ٢١٠ هزار رای

همچنین شبکه نسیم در ۶ بخش ، شبکه یک در ٣ بخش و شبکه پنج در یک بخش بیشترین آرای جشنواره نوروزی سیما را داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۴۰

«به وقت شام» داستان یک فروند هواپیمای ترابری ایرانی است که از ایران عازم فرودگاه دمشق می‌شود. هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان، خلبان و کمک‌خلبان هواپیما و پدر و پسر هستند. آنها در کنار یکدیگر قرار است یک محموله بشر دوستانه را از ایران به سوریه منتقل کنند. پدر و پسر خلبان در سوریه میان تروریست‌های تکفیری به دام افتاده و به اسارت برده می‌شوند. حالا آنها اسیر داعش‌ هستند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۶

راسل کرو بازیگر نیوزیلندی برنده اسکار توانست با فروش ۲۲۷ قطعه از اسباب و وسایل خود در یک حراجی، دو میلیون ۸۰۰ میلیون دلار (۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار استرالیا) عایدی کسب کند.

به گزارش یورو نیوز،او این وسایل را به‌خاطر جدایی رسمی از دانیلا اسپنسر همسر خواننده‌اش به حراج گذاشت و برای همین نام «هنر طلاق گرفتن» را برای آن انتخاب کرد.

این زوج که از حدود پنج سال پیش جدا از هم زندگی می‌کنند، اخیرا طلاق خود را رسمی کردند و با این حراجی طلاقشان را جشن گرفتند.

هفتم آوریل (۱۸ فروردین) که همزمان با تولد ۵۴ سالگی کرو بود این حراجی آغاز شد. این روز همچنین همزمان با سالگرد ازدواج او نیز بود.

این حراجی پنج ساعته در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد و برخی از لباس‌های این بازیگر که در فیلم‌های معروفش از جمله «گلادیاتور»، «ارباب و فرمانده»، «محرمانه لس‌آنجلس» و «نفوذی» به تن کرده بود در حراجی برای فروش به نمایش گذاشته شدند.
لباس کرو در فیلم «ارباب و فرمانده» به قیمت ۱۱۵ هزار دلار استرالیا، جلیقه فیلم «بینوایان» به قیمت ۱۲ هزار دلار و یک لباس چرمی مربوط به فیلم «مرد سیندرلایی» به قیمت هفت هزار دلار چوب حراج خورد.

فروش سه میلیون و ۷۰۰ دلاری (دلار استرالیا) این وسایل بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود و بیشتر وسایل مورد استفاده در فیلم گلادیاتور مورد اقبال بیشتر خریداران قرار گرفت به‌طوریکه دستبندهای فلزی و ارابه استفاده شده در این فیلم به قیمت‌های ۳۰ و ۵۰ هزار دلار استرالیا فروخته شدند.

زرهی که راسل کرو در فیلم گلادیاتور از آن استفاده کرده بود نیز با قیمت اولیه ۳۰ هزار دلار استرالیا ارائه شد اما در نهایت با مبلغ ۱۲۵ هزار دلار استرالیا (۱۰۰ هزار دلار آمریکا) به فروش رفت.

ویولن فیلم «ارباب و فرمانده» که هم قدمتی ۱۲۸ ساله دارد در این حراجی به قیمت ۱۳۵ هزار دلار استرالیا (۱۰۴ دلار آمریکا) به فروش رفت.

راسل کرو سه بار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «گلادیاتور»، «ذهن زیبا» و «نفوذی» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است که در سال ۲۰۰۰ با فیلم گلادیاتور برنده این جایزه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۱

دوست عزیز منتقدی در نقدش بر پایتخت 5 نوشت:

امشب قسمت آخر پایتخت پخش شد 
و هیچ نشانی از مدافعین حرم و سردار سلیمانی و سردار همدانی و سردار فلانی و بهمانی در جنگ سوریه نبود دریغ از یک سرباز ایرانی که در بزنگاه داعش از ناموس ایرانی اش دفاع کند، درست مثل بوقت شام که هیچ خبری از سپاه و مدافعین ایرانی نبود....!

اما به نظر میرسد

این سبک روایی که درام،داستان و موضوع مدافعان و ناجی بودن فرهنگ ایرانی- اسلامی به محوریت ایران کانون توجه باشد رو بهتر از این نمی شد به تصویر کشید
این اول اشتباه بود که عکس یا نمادهای مستقیم سرباز ایرانی وارد داستان می شد
بلکه فرهنگ ایرانی و شیعی ناجی معرفی شدند بهتر کار در آمد

 مثل فیلم های هالیوودی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۲

خلاصه داستان:
ایران خیلی بزرگه اما این وقتی خوبه که ادم بدشانسی نباشی. برای بعضی ها زندگی یه جور قماره..ترکیبی از خوش شانسی و بدشانسی..حالا دیگه فرق نمی کنه توی ایران باشی یا اونور دنیا، یا اینکه ساواکی باشی یا انقلابی، یا با همشهری ات ازدواج کرده باشی یا با یه خواننده امریکایی.. خلاصه هرکی باشی و هرجوری باشی مواظب باش که مصادره در کمین نشسته...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۵۰
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۱۰

 
فرهنگ ریشه هر تمدن است / وقتی فرهنگ نهادینه شده در دلهای مردم به مرور خود را در عالم مادی بروز می دهد آن وقت است که تمدن شکل می گیرد 
 
 فرهنگ یک جریان سیال ذهنی، قلبی و روحی بین انسان ها است که معمولا تجلی مادی ندارد که وقتی پایه های مادی پیدا می کند یک تمدن می شود.
براستی هنر و ملاک های خوب یا بد بودن یک هنر چیست ؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با احکام فقهی در فرهنگ عمومی مواجه شدیم که راجع به حوزه هنر صادر می شد، مثلا می گفتند موسیقی غنا حرام است.
 
برخی ها در حوزه های مختلفی چون روانشناختی دلایلی برای حرام بودن برخی از هنرها می آورند، ولی چیزی که در این میان مسلم است آنکه هنر اثر می گذارد و این اثر گذاری گاهی مشمول حکم فقهی می شود و گاهی نیز نمی شود.
با توجه به طرح موسیقی حرام بایست به این سوال ها اشاره کرد که آیا در دیگر رشته های هنر مانند معماری هم عنوان حرام مطرح است یا خیر؟ اگر موسیقی نامطلوب اثری نامطلوب بر انسان میگذارد چرا نتوان درباره ی سایر هنرها همچو معماری چنین حکمی را روا دانست؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۰۱