اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۲۹ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

سایت جدید موسسه فرهنگی سینمایی اسطوره سازان که در حال طراحی است بزودی رونمایی می شود.

موسسه فرهنگی سینمایی اسطوره سازان براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است ...بیشتر بدانید

آدرس اینترنتی:                                                http://ostoorehsazan.ir

۱۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۶ ، ۱۱:۰۹

آواتار (جیمز کامرون، 2010) - 221.9 میلیون دلار

Avatar
با آن که دولت چین نسخهٔ دو بعدی فیلم را خیلی زودتر از موعد از پرده ها پایین کشید تا جا برای نمایش تولیدات داخلی باز شود و با آن که تکنولوژی نمایش فیلم سه بعدی در سینماهای چین تا آن زمان چندان پیشرفته نبود، «آواتار» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین مبدل شد.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۶ ، ۱۵:۴۵

در میان ۲۶ انیمیشن بلندی که برای حضور در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار به آکادمی ارسال شدند نام انیمیشن «اسب‌های پنجره‌ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» به کارگرانی و تهیه‌کنندگی «آنماری فلمینگ» محصول کشور کانادا نیز دیده می‌شود.

داستان این انیمیشن درباره‌ی دختر شاعر و دورگه‌ای به نام «رزی مینگ» است که به همراه مادر چینی و پدر ایرانی‌اش در کانادا زندگی می‌کند. وی پس از انتشار کتاب شعرش، به یک جشنواره‌ی ادبی در ایران و شهر شیراز دعوت می‌شود و در سفرش به سرزمین پدری‌ حقایقی تازه و پنهان شده درباره‌ی گذشته‌اش کشف می‌کند.

این انیمیشن که در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در بخش بهترین انیمیشن بلند نیز نامزده شده است، بر اساس رمانی مصور با همین نام نوشته «فیلمینگ» و با مشارکت مالی ۷۳۰ نفر از ۲۸ کشور جهان ساخته شده و تاکنون در چندین جشنواره به روی پرده رفته و در جشنواره‌های ونکوور و تورنتو در کشور کانادا نیز موفق به کسب جوایزی شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۳۵

حاشیه همایش خمس و قرار گرفتن در قاب عکس یادگاری به تعارف آیت الله شهرستانی در عکس آقای صادقی استاندار قم نیز حضور دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۱۴

 مدیر مؤسسه جهانی ولایت گفت: شبکه‌های جهانی ولایت باید در طراز جایگاه شامخ مرجعیت شیعه، حوزه‌های علمیه و شیعه قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی‌ نائینی در دیدار رئیس و مدیران دانشکده صداوسیما به لزوم استانداردسازی فنی و محتوایی برای رسیدن مجموعه شبکه‌های جهانی ولایت به طراز مرجعیت و حوزه‌های علمیه و شبکه شیعه تأکید کرد.
رئیس مؤسسه جهانی ولایت، بر کیفی‌سازی تولیدات در کنار توسعه کمی شبکه تأکید کرد و به معرفی هر کدام از شبکه های ولایت فارسی و عربی و هوسا پرداخت و گفت: شبکه زبان انگلیسی بر بستر نسل جدید فناوری‌های ارتباطات به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی ضمن برشمردن محورهای همکاری با دانشکده صداوسیما قم، آن مجموعه را به لحاظ اینکه طلاب حوزه های علمیه در آن تحصیل می کنند، ممتاز دانست و گفت: مجموعه شبکه‌های ولایت می‌تواند فرصت‌های کارآموزی و تولیدی خوبی را در اختیار دانشجویان دانشکده قرار دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۴:۱۷
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۰۹:۴۰

خیلی وقت‌ بود از جوان‌های نجیب و سر به راه، اهل خانواده و مرام و معرفت در سریال‌های تلویزیونی خبری نبود؛ نه این‌که نباشند، چند نمونه خیلی خوب می‌توان اسم برد، اما حیف که تمام آنها در بدترین حالت، ساکن طبقه وسط جامعه بودند و از دردسرها و گرفتاری‌های جدی زندگی و معاش، به دور.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۰۹:۲۴

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه به توضیحاتی پیرامون مکان های مصرف وجوهات شرعیه پرداختند و گفتند: ما روزهای گذشته درباره شهریه طلاب و وجوهات شرعیه سخن گفتیم؛ اما ممکن است اشتباه یا تحریفی از این سخنان به وجود آید که لازم است توضیحاتی را درباره این مسئله بیان نمایم.

ایشان با بیان این مطلب که تمام وجوهات شرعیه برای شهریه طلاب و حوزه های علمیه مصرف نمی شود، اظهار داشتند: وجوهات شرعیه در سه بخش مصرف می شود که یکی از آن بخش ها، شهریه طلاب و حوزه های علمیه می باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بخش دومی که وجوهات شرعیه در آن مصرف می شود، کمک به مناطق محروم کشور است که در آن به ساخت مسجد، مدرسه، حمام و ... در حد توان می پردازیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: ارسال آرد، برنج و ... از جمله فعالیت هایی است که برای کمک به مناطق محروم انجام می شود و پشتیبانی از علمای آن مناطق نیز از دیگر کارهایی است که انجام خواهد شد تا این عزیزان در آن مناطق مانده و برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را داشته باشند.

معظم له تصریح کردند: فعالیت در مسائل فرهنگی، بخش سوم مصرف وجوهات شرعیه است که در آن به چاپ کتب مفید از جمله، قرآن کریم، نهج البلاغه، تفسیر و ... می پردازیم.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امروز مناطقی در آفریقا وجود دارد که ممکن است در یک آبادی فقط دو قرآن وجود داشته باشد و باید برای آنان این کتب مفید را ارسال کرد.

ایشان اظهار داشتند: امروز نوجوانان و جوانان نیاز به رساله و کتب داشته و باید فعالیت های فرهنگی انجام گردد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشتند: بنابراین وجوهات شرعیه علاوه بر شهریه طلاب در مناطق محروم و فعالیت های فرهنگی نیز صرف می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۸:۰۱

یک نویسنده ایتالیایی مصائب و سختی های حمید معصومی نژاد، خبرنگار صدا و سیما در ایتالیا را به رشته تحریر در آورد.
به گزارش خبرنگار مهر، یک نویسنده ایتالیایی آزار و اذیت های پلیس و دستگاه های امنیتی ایتالیا علیه حمید معصومی نژاد، خبرنگار صدا و سیما در رُم را به رشته تحریر در آورد.

«من مامور ارشد اطلاعاتی نیستم...واقعیت های پنهان...با من به زندان رم بیائید» عنوان کتابی است که «آلساندرا مولاس»، روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی درباره حمید معصومی نژاد، خبرنگار صدا و سیما در رُم  و ماجرای زندانی شدن وی در سال ۲۰۱۰ میلادی نوشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۷:۴۵

اولین تیزر پویانمایی «کلیله و دمنه» به کارگردانی علیرضا توکلی بینا رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، اولین تیزر پویانمایی «کلیله و دمنه» به کارگردانی علیرضا توکلی بینا به تهیه کنندگی زهرا هاشمی در آستانه اکران عمومی رونمایی شد.

«کلیله و دمنه» یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های ادبیات فارسی است که با داستان‌های پندآموز و شیرین از زبان حیوانات درس زندگی به نوجوانان و جوانان یاد می‌دهد.

داستان این پویانمایی درباره دو شغال به نام‌های کلیله و دمنه است که با حوادث تلخ و شیرینی در جنگل روبرو می‌شوند. علاقه آنها وارد شدن به دربار شیر است. وقتی به آنجا می‌رسند، به ناچار نظاره‌گر عاقبت کارهای بد و خوب اطرافیان شیر مانند گرگ، کفتار و روباه می‌شوند و از حوادثی که برای آنها اتفاق می‌افتد کلیله و دمنه و بقیه حیوانات جنگل درس عبرت می‌گیرند.

پویانمایی «کلیله و دمنه» از چهارشنبه ۶ دی در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۷:۲۰

آکادمی فروش، نتایج یک تحقیق که درباره درآمدزایی از اینستاگرام است را منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از آکادکی فروش، آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام بالغ بر ۷۰۰ میلیون کاربر در جهان و حدود ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد. کاربرانی که روزانه به طور متوسط ۱۲ دقیقه و ۵۱ ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. از این رو اینستاگرام می تواند پیشنهادی وسوسه کننده برای تبلیغات کم هزینه هر کسب و کاری باشد و در این زمینه چه کسانی بهتر از اینفلوئنسرها؟

در این مقاله می خواهیم بر اساس پژوهش های انجام شده در آکادمی فروش، به معرفی ۹ تن از اینفلوئنسرهای ایرانی، زمینه فعالیت آن ها و میزان درآمد آن ها از هر یک از پست های اینستاگرام خود بپردازیم.

محمد امین کریم پور

mohamadaminkarimpor

حوزه کاری: طنزپرداز

تعداد فالوور: ۱٫۶ میلیون نفر

قیمت هر پست اینستاگرام (video): 8 میلیون تومان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۷

کارگردان:محمدرضا رضائیان 
سال تولید:1392
مدت زمان: 800 دقیقه
تعداد قسمت ها: 25 قسمت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۶:۰۱

خلاصه داستان :

دختری 25 ساله به نام ماری که سال‌ها است فصول مختلف زندگی‌اش را سپری کرده، اینک فصل عشق زندگی خود را تجربه می‌کند. فصلی که چالش بزرگ قهرمان اصلی فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» خواهد بود . . .

بازیگران: الناز شاکردوست، مجید یاسر، لیدا عباسی، علی طباطبایی، امیرعلی کاظمی، نیلوفر وهاب زادگان، نصرت میرعظیمی، فرهاد قائمیان، آیدا امیری، سامان امیری و . . .

نویسنده و کارگردان: محمدحسین لطیفی | موضوع: اجتماعی، عاشقانه | تولید: ۱۳۹۳ | انتشار: بهمن ۱۳۹۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۴:۱۱

فیلم سینمایی "اعجوبه" با بازی "جولیا رابرتس" و "اوون ویلسون"با موضوعی خانوادگی در سومین هفته از اکران خود توانست با 12.5 میلیون دلار رتبه سوم را از آن خود کند.

فیلم سینمایی "اعجوبه" داستان پسر کوچکی به نام آگوست را روایت می کند که صورت متفاوتی با هم سن و سالهایش دارد و این موضوع باعث اتفاقات مختلفی می شود.

"استیون کنراد" فیلمنامه نویس برجسته هالیوود به همراه "استیون شباسکی" فیلمنامه این اثر را بر پایه رمانی با  همین نام نوشته "آر جی پالاسیو" به نگارش در آورده است.

جولیا رابرتس، اوون ویلسون، جیکوب ترمبلی، مندی پتکین، دیوید دیگز و سونیا باربا از جمله بازیگرانی هستند که در  فیلم "اعجوبه" به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم زندگی پسر عجیبی از که صورت متفاوتی داشته و برای اولین بار رفتن به مدرسه را تجربه می کند. این رمان در روزنامه نیوریورک تایمز یکی از پرفروش ترین ستون ها را از آن خود کرده بود.

شباسکی بیشتر به دلیل نویسندگی رمان تربیتی مزایای گوشه‌گیر بودن شناخته می‌شود که پرفروش‌ترین اثر نیویورک تایمز است. همچنین فیلمی با همین نام نیز کارگردانی کرده است که در آن لوگن لرمان، اما واتسون و ازرا میلر به ایفای نقش پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۳:۵۷

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی گفت: رسانه با پخش فیلم‌ها و برنامه‌هایی که محتوای تجمل‌گرایی، اسراف و تبذیر دارند، الگویی نامناسب به مردم معرفی و عرضه می‌کند که نتیجه آن بی‌تفاوتی جامعه نسبت به اعمال حرام خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی، دستیار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در امور رسانه، در درس خارج فقه‌‌رسانه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، بیان داشت: موضوع محرمات پیام رسانه در سه بخش قابل بحث است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی اظهار داشت: محتوای حرام همچون نشر اکاذیب، اشاعه فحشا، منکر و...، محتوایی که حرمتی در اصل آن وجود ندارد اما همراه و مقارن با فعل حرام باشد مانند مسابقه‌ای که همراه با موسیقی حرام باشد و محتوایی که اصل آن پیام حرمتی نداشته باشد اما نتیجه و پیامد‌های حرامی داشته باشد، سه بخش محرمات پیام‌ رسانه شمرده می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصادیق بخش دوم محرمات پیام رسانه، ابراز داشت: پخش برنامه‌ای از رسانه که در آن اسراف، تبذیر و تجمل‌گرایی تبلیغ شود، حرام خواهد بود.

رییس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: هر چند ممکن است اصل برنامه‌ای در رسانه صحیح و بدون مشکل شرعی باشد اما هنگامی که با فعل حرامی همچون تبلیغِ اسراف و تبذیر مقارن شود، اصل برنامه را تحت شعاع قرار داده و حرام می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۳:۳۸

انیمیشن کمدی "فردیناند" به کارگردانی "کارلوس سالدانها" اکران بین‌المللی خود را از امروز در سینماهای امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.

این انیمیشن داستان گاوی به نام فردیناند را روایت می‌کند که بوی گل‌ها را ترجیح می‌دهد نسبت به مبارزه در رینگ گاو بازی و می‌خواهد با گل‌ها زندگی کند. فردیناند، گاو خوش قلبی است که به دلیل یک اشتباه غیرعمد، برای زندگی در کنار انسانها خطرناک شناخته می شود و به منطقه ای دیگر فرستاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۳:۰۴

پایگاه خبری تروث‌آوت گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش آمریکا در حال حاضر در بیش از ۱۳۸ کشور حضور فیزیکی دارند که ۷۰ درصد کشورهای جهان را شامل می‌شود.
   یک پایگاه خبری گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش آمریکا از جمله نیروهای سیل‌ (SEAL) و کلاه سبزها هم اکنون در ۱۳۸ کشور جهان مستقر هستند.

براساس این گزارش، نیروهای ویژه ارتش آمریکا را می‌توان در شهر سرت لیبی پیدا کرد که در حال پشتیبانی از شبه نظامیان محلی هستند، آنها در شهر مکلا در یمن حاضر هستند و به نیروهای نظامی امارات که در حال جنگ با حوثی‌ها هستند کمک می‌کنند.
آنها
در جنوب سومالی نیز مستقر هستند و به نیروهای محلی در جنگ با گروه تروریستی الشباب کمک می‌کنند. براساس این گزارش، نیروهای ویژه ارتش آمریکا در شهرهای جرابلس و الرای در شمال سوریه نیز مستقر هستند که با نیروهای ارتش ترکیه، معارضان سوری از یک طرف و همچنین با نیروهای کرد سوریه و همچنین ارتش آزاد سوریه از سوی دیگر همکاری می‌کنند.
نیروهای ویژه ارتش آمریکا همچنین در مرزهای عراق و همچنین در نبرد آزاد سازی موصل حاضر هستند. در افغانستان نیز آنها در ماموریت های مختلف مشارکت دارند ماموریت هایی که از سال ۲۰۱۱ برای انها تعریف شده است. این گزارش می‌گوید که ماموریتهای نیروهای ویژه ارتش آمریکا شامل عملیات های ضد شورش، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموریتهای آموزشی و همچنین مشاوره‌ای در مناطق بحرانی و جنگی در سرتاسر جهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۵۵

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های پدیدارشناسی سینمای ایران،با موضوع «جنسیت در سینمای ایران» با حضور دکتر ابراهیم فیاض مردم شناس دانشگاه تهران و دکتر سید مهدی ناظمی کارشناس ثابت این نشست‌ها، در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، ابراهیم فیاض در این جلسه با اشاره به تفاوت‌های فرهنگی کشورهای مختلف اروپایی، بیان داشت که کشورهایی مانند فرانسه و به‌ویژه ایتالیا، در مقایسه با کشورهایی چون آلمان، دارای حساسیت بالا و قوه خیال‌پردازی و بیان قوی هستند و به همین خاطر هم سینما در آلمان ضعیف و خشک ولی در ایتالیا و فرانسه قوی و جذاب است.

او اذعان کرد: حتی اگر فرویدی هم به این مسئله نگاه نکنیم، عقده‌ای که باعث رنج و حرمان و گناه در فرهنگ کاتولیک می‌شود، موجودیتی به نام «عشق» را می‌سازد. عشق باعث می‌شود هنرهای دراماتیک از جمله سینما به وجود آید. عشق و گناه بنا بر این مفاهیم هم عرفانی و هم به معنای جهان-پدیداریِ کلمه دینی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۳

ورس ابوصالح کارگردان فلسطینی در مراسم بررسی و نمایش فیلم «پالتوی گشاد» در دانشگاه قره‌بوک ترکیه با بیان اینکه فیلم‌های ساخته شده با موضوع فلسطین برای معرفی مساله این کشور کافی نیستند، تصریح کرد: هرچه بیشتر در این زمینه فیلم تولید شود، مساله فلسطین نیز بیشتر و سریعتر به گوش مردم جهان رسانده می شود.

وی درباره هدف خود از ساخت فیلم‌هایی با موضوع فلسطین گفت: تلاش می کنم در فیلم‌هایم فلسطین را به جهان معرفی کنم.

این فیلمساز فلسطینی ادامه داد: ده‌ها داستان دردناک در فلسطین وجود دارد که باید از طریق هنر بازتاب داده شوند. هنرمندان باید بیش از پیش از طریق فیلم ها و آهنگ ها به این حکایت ها اهمیت دهند. من هم تلاش کردم از طریق فیلم دردهای مردم کشورم را به گوش جهانیان براسانم. تولید فیلم و ساکت نبودن در قبال رنج و دردهای جاری مردم فلسطین بزرگترین سلاح من است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۹:۲۴

سال 2016 که هدست‌های واقعیت مجازی مانند Oculus Rift، HTC Vive و Playstation VR عرضه شدند، به نوعی بیش از حد گران بودند. اگرچه هر سه در سال 2017 با کاهش قیمت قابل‌توجهی به بازار عرضه شدند که آن‌ها را بسیار قابل دسترس‌تر می‌کرد. واقعیت مجازی با این که فاصله‌ی زیادی با همه‌گیر شدن دارد اما سهم بازار آن به طور مستمر در سال 2017 افزایش داشته است. در این مطلب به جزئیات پیرامون این هدست‌ها در سال 2017 خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۶