پادشاهان اینستاگرام در ایران چقدر درآمد دارند؟
آکادمی فروش، نتایج یک تحقیق که درباره درآمدزایی از اینستاگرام است را منتشر کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از آکادکی فروش، آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام بالغ بر ۷۰۰ میلیون کاربر در جهان و حدود ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد. کاربرانی که روزانه به طور متوسط ۱۲ دقیقه و ۵۱ ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. از این رو اینستاگرام می تواند پیشنهادی وسوسه کننده برای تبلیغات کم هزینه هر کسب و کاری باشد و در این زمینه چه کسانی بهتر از اینفلوئنسرها؟
در این مقاله می خواهیم بر اساس پژوهش های انجام شده در آکادمی فروش، به معرفی ۹ تن از اینفلوئنسرهای ایرانی، زمینه فعالیت آن ها و میزان درآمد آن ها از هر یک از پست های اینستاگرام خود بپردازیم.
محمد امین کریم پور
mohamadaminkarimpor
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: ۱٫۶ میلیون نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (video): 8 میلیون تومان
محسن ایزی
iz.mohsen
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: ۱٫۲ میلیون نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (video): 6 میلیون تومان
عرفان علیرضایی
erfanalirezai
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: ۱٫۱ میلیون نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (video): 6 میلیون تومان
شبنم شاهرخی
shabnamshahrokhi
حوزه کاری: ورزش
تعداد فالوور: ۴۵۲ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 16 میلیون تومان
سید احمد معین شیرازى
picassomo
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: ۲۲۶ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 16 میلیون تومان
صبا صفری
sabaasafari
حوزه کاری: سبک زندگی
تعداد فالوور: ۱۹۸ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (event): 5 میلیون تومان
بهار اسلامی
fashionsandwichbybahar
حوزه کاری: مد و پوشاک
تعداد فالوور: ۱۵۳ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (event): 3 میلیون تومان
شهرزاد آسمی
shaziasm
حوزه کاری: سبک زندگی
تعداد فالوور: ۱۰۰ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 1.5 میلیون تومان
محمدرضا زینلی
zeinali1994
حوزه کاری: برنامه نویس
تعداد فالوور: ۱۰۰ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 2 میلیون تومان
محمدرضا ماندنی
maandani
حوزه کاری: عکاسی
تعداد فالوور: ۹۴ هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 2 میلیون تومان
نمودار زیر رابطه بین تعداد فالوورهای هر یک از این ۹ اینفلوئسر و قیمت هر پست وی را نشان می دهد. در این تصویر، نمودار میله ای به همراه اعداد سمت راست، مربوط به قیمت هر پست اینستاگرام و نمودار خطی به همراه اعداد سمت چپ نیز نشان دهنده تعداد فالوورها هستند.
همانطور که مشخص است، به جز شبنم شاهرخی و معین شیرازی رابطه بین قیمت و تعداد فالوورهای تا حدودی رابطه ای معنادار است. با کاهش تعداد فالوورها، هزینه تبلیغات نیز کاهش پیدا می کند. در مورد شاهرخی و شیرازی نیز احتمالا این تفاوت قیمت با سایرین به دلیل شهرت آن ها در زمینه ورزشی و در ابعاد بین المللی است.