اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

هر گاه سخن از مانایی و میراییِ اسطوره به میان می‌آید، بیش و پیش از هر چیز، بحث ناسازی بنیادینِ دانش با آن در ذهنها خودنمایی می‌کند. اما باید نیک هُش داشت که گرچه اسطوره و دانش با هم ناساز می‌نمایند، (5) انگاشتِ یک رابطه ساده معکوس میان دانش و اسطوره و بیان اینکه صِرفِ گسترشِ دانش، سبب مرگ اسطوره می‌شود از جهات گوناگون، بسیار مسامحهآمیز است. از جمله می‌باید گفت که اکتشاف یا اختراع به‌خودی‌خود اسطوره را به سوی میرایی سوق نمی‌دهد، بلکه دانش وقتی حقیقتا اسطورهزدا می‌گردد که به یک «نهاد عینیِ مؤثر و بسآمد» در باورداشت‌های جمعی و فردی تبدیل شود. بدون این تبدیل، دانش به عنصری عقیم می‌ماند که گاه حتی در ذهن کاشف یا مخترع هم اسطوره را به تمامی نمی‌زداید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۳۷

مسعود فراستی در نقد و بررسی فیلم «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در ابتدا با اشاره به شرایط به وجود آمده در نشست خبری فیلم خروج اظهارداشت: جوی که آنجا حاکم شد یک جو ضد نقد بود، یک جو غیرفرهنگی بود و جو بیش و کم حمله ناجوانمردانه به مهم‌ترین فیلمساز بعد از انقلاب ما بود.

وی با بیان اینکه ابراهیم حاتمی‌کیا از نظر من همچنان مهم‌ترین و بهترین فیلمساز بعد از انقلاب است، افزود: من از دو فیلم دیدبان و مهاجر به شدت دفاع کردم و از کرخه تا راین، چ و به وقت شام هم تا حدودی دفاع کردم.

این منتقد سینما تصریح کرد: وقتی فیلمسازی 5 فیلم دارد که قابل تعریف دارد، تعریف نه به معنای باج دادن بلکه نقد دارد، قطعا بهترین فیلمساز تا این لحظه سینمای ایران است. یعنی از ۶۷ تا الان ۳۱ سال کار سینمایی یعنی بهترین فیلمساز سینمای ایران. حاتمی کیا تنها فیلمساز سینمای ایران است که هر چه که هست را در اثرش می‌آورد. یعنی خودش را پنهان نمی‌کند. خودی دارد که پنهان نمی‌کند. یعنی چیزی دارد. خود داشتن کار ساده‌ای نیست. ابراهیم خود دارد و این در آثارش دیده می‌شود. چه زمانی که حالش خوب نیست و چه زمانی که حالش خوب است در اثر دیده می‌شود.

وی افزود: این چیزهایی که گفتم شما عزیزان که من را می‌شناسید می‌دانید تماما راست است. ما با چنین فیلمسازی طرفیم و باید بدانیم که نقد از سر دلسوزی و دوست داشتن است. اگر شما چیزی را دوست نداشته باشید برایش دلسوزی و نقد ندارید. ماقبل نقد است. اگر شما با چیزی مساله دارید، دلسوزی، نقد آغاز می‌شود. نقد نه از سر دشمنی‌است و نه ارعاب و خودنمایی است. جامعه‌ای که نقد ندارد جامعه رو به جلویی نیست. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۱۱

یک فعال فضای مجازی در صفحه شخصی خود در توییتر درباره فیلم های هالیوودی نوشت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۷:۳۴

 توئیت زیبای وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی دکتر سید‌عباس صالحی:
«امام علی(ع) حقیقت اساطیری است، اسطوره‌ای که در چارچوب زمان تاریخی نبود.
‏او سرچشمه اسطوره‌های ماست.
‏اسطوره عدالت، حکمت، شجاعت، عبادت، معنویت، مجاهدت، انسانیت، کرامت و...
‏این روزها در سوگ اسطوره‌های‌مان عزاداریم.
»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۷:۲۵

مقام معظم رهبری با بیان مطالبه‌ای جدی، آرزو کردند هنرمندان بتوانند همچون شهید آوینی با گفتار و نوشتار و کارهای هنری و نمایشی، جزئیات این جهاد عظیم مردمی را به شیرینی روایت و آن را در تاریخ ماندگار کنند.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور اعضای این ستاد و استانداران ۳۱ استان کشور برگزار شد، عملکرد ملت و مسئولان را در این زمینه در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی، درمانی، بهداشتی، علمی، مدیریتی و خدماتی «حرکتی جهادی، عظیم و افتخارآمیز» خواندند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۵:۴۴

 بیلبوردهای تبلیغاتی این مجموعه در خیابان‌های لبنان نصب شده و با استقبال گسترده از سوی مخاطبان آی‌فیلم روبه‌رو شده است. مخاطبانی که منتظر شروع پخش فصل سوم این سریال پربیننده و مشهور ایرانی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۵:۲۷

خلاصه فیلم
شمشیرباز The fencer ماجرای یک جوان شمشیرباز روسی را بازگو می کند که با فرار از پلیس مخفی روسیه به روستایی در استونی می گریزد و مربی ورزش کودکان می شود. شمشیر بازی شیفتگی او و راهی برای بیان احساسات کودکان منطقه می شود. اما مسیر رویدادها شمشیرباز را در مقابل بازگشت به روسیه و انتخابی سخت قرار می دهد.
نقد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۵:۵۶

نویسنده: 

برخی از فیلم های عبارتند از:
حاجی آقا آکتر سینما
دختر لر
طوفان زندگی
ولگرد
چهارراه حوادث
مرجان
هفده روز به اعدام
شب نشینی در جهنم
لات جوانمرد
جنوب شهر
دلهره
جاده مرگ
پرستوها به لانه باز می گردند
ضربت
شب قوزی
گنج قارون
خشت و آئینه
هاشم خان
سیاوش در تخت جمشید
الماس 33
و....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۵:۴۰

بهترین فیلم های سینمای ایران را به سادگی به دو گروه قبل و بعد از انقلاب می‌توان تقسیم کرد٬ اما تهیه لیستی از بهترین فیلم های سینمای ایران مشکل است٬ آنهم با وجود کارگردان‌ها و سینماگران کاربلدی که علاوه دانش آکادمیک٬ از دستیاری کارگردانان بزرگ نیز تجربه کسب کردند. در لیست بیست تایی که از بهترین فیلم های سینمای ایران با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تلاش کردیم از هر یک از این کارگردان‌ها حداقل یک اثر را معرفی کنیم تا با دنیای فیلم‌های هنری دهه سی تا پنجاه بیشتر آشنا شوید.

بهترین فیلم های سینمای ایران قبل از انقلاب
۱- قیصر – ماندگارترین فیلم سینمای ایران 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۰۲

جالوت پادشاه ستمگر و زورگویی بود که در همسایگی فلسطین حکمرانی می‌­کرد. روزی جالوت به این سرزمین حمله می­‌کند و مردم را از خانه­‌هایشان فراری می‌­دهد. هیچ­‌کس توان رویایی با او را ندارد. اما به اذن خداوند، داوود (ع) که کم سن و نوجوان بود به جنگ با جالوت رفته و او را از پای درمی ­آورد. در این کتاب، داستان جالب و مهیج این نبرد، همچنین پیامبر شدن حضرت داوود (ع) را می‌­خوانید. 

شاید اولین چیزی که پس از شنیدن نام زنبور به ذهنتان برسد معجون شفابخش عسل باشد. همه ما داستان زندگی این حشره ارزشمند و پاکیزه را شنیده‌ایم  و می‌دانیم که بر گرد گل‌های با طراوت می گردد تا با  گردآوری شهد آنها عسل بسازد. داستان زیبای زندگی این موجود شگفت انگیز ما را بر آن داشت تا نام یکی از بهترین مجموعه‌های نشر خود را زنبور بنامیم. آری، زنبور کوچولوی ما با پرسه زدن در ادوار و سرزمین‌های مختلف و آشنایی با فرهنگ مردمان در طول تاریخ، داستان‌های شیرین و شنیدنی را برایتان به ارمغان آورده است. هر کدام از کتاب‌های سری زنبور منبعی غنی از داستان‌های ارزشمند فرهنگ‌های مختلف است. زنبور قصه ما گاه با پرسه زدن در سرزمین نورانی وحی پیام پروردگار را در قالب قصه‌های قرآنی و یا داستان زندگی پیامبران بیان می‌کند و گاهی با گشت و گذار در سراسر دنیا داستان‌هایی از هیولاهای استرمانت، رولددال و ادبیات کلاسیک جهان برایتان نقل می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۳۰


امیر حسین رحمتی دانش آموز گلستانی؛ نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۲۵


میکرو اینفلوئنسر کیست؟
میکرو اینفلوئنسر کیست و چرا این عنوان به آن‌ها اطلاق می‌شود؟ در این مقاله به معرفی میکرو اینفلوئنسرها می‌پردازیم، همچنین دلایل اهمیت همکاری با این افراد را توضیح می‌دهیم.

به طور کلی میکرو اینفلوئنسر به کسانی گفته می‌شود که مخاطبانی حدود دو تا پنجاه هزار فالوور در یک شبکه اجتماعی مشخص دارند، کسانی که در یک حوزه‌ی خاص، علاقه‌ی مشخص و یا بازار کوچک به تولید محتوا می‌پردازند. بازاریابی با کمک میکرو اینفلوئنسرها به شدت مورد توجه افراد و کسب‌وکارها قرار گرفته است و اکنون به عنوان روشی موفق‌تر از کمپین‌های سلبریتی‌ها و افراد پرفالوور شناخته می‌شود.

اگر می‌خواهید برند خود را قدرتمندتر کنید، با این سوال مواجه هستید که به سراغ کدام گروه از اینفلوئنسرها بروید، در این جا می‌خواهیم به بررسی فواید اصلی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها بپردازیم، همچنین دلایلی را توضیح می‌دهیم که شما را برای همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها متقاعد می‌کنند.

دلایل اصلی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها
۱. میکرو اینفلوئنسر ها نفوذ زیادی دارند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۳۴

قاسم زارع، بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است: متاسفانه در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمانان بسیاری داریم که گمنام مانده و فراموش شدند که هر کدام می‌توانست یک فیلم سینمایی جذاب باشد، اما غربی‌ها در تخیل خود قهرمان خلق می‌کنند و قهرمان جهانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، قاسم زارع، بازیگر سینما و تلویزیون، درباره قهرمانان دفاع مقدس و خلأ آن‌ها در فیلم‌های سینمایی گفت: ما در نحوه پرداختن به موضوع جنگ به سبک‌های جدیدی رسیده‌ایم که می‌تواند مقدمه اتفاقات بزرگ در سینمای ایران باشد؛ هرچند که دیر است اما می‌توان امیدوار بود که شاهد فیلم‌های خوبی باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۷:۵۱

[یک گام بزرگ برای تحقق دنیای فیلم her!/ حالا می‌توانید با "مایکا"ی مجازی، خلوت کنید!/ این پیشرفت در دنیای هوش مصنوعی، باعث امیدواری شماست، یا می‌ترساندتان؟! برای‌مان بنویسد]

مجیک لیپ، گام مهمی برای محقق کردن دنیای تخیلی فیلم her برداشت: خلق مایکا!

به‌گزارش یک پزشک، تعامل ما با کامپیوترها و اینترنت، زمانی فقط با ماوس و صفحه کلید ممکن بود. بعدها صفحه‌های نمایش لمسی این تعامل را بسیار بهتر کردند و بعد نوبت به دستیارهای هوشمند صوتی رسید.

اما مسلما ما نمی‌توانیم در این مرحله توقف کنیم. گام بعدی این است که از طریق دستیارهای انسان‌نما به صورت انسانی‌تری با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۶:۴۹


موبایل، هارد اکسترنال، پاوربانک، فلش مموری، ساعت و هندزفری، ps4 و کفش در راس جستجو کاربران دیجی کالا قرار دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۶:۴۰

رویترز

عکاسان «رویترز» بزرگ‌ترین رویدادهای خبری دهه‌ی اخیر از جمله جنگ‌های مسلحانه، ‌بلایای طبیعی، بحران مهاجرت و ... را با ثبت عکس پوشش داده‌اند. این خبرگزاری به تازگی با بیرون کشیدن این عکس‌ها از آرشیو خود، تلاش دارد ضمن مروری بر مهمترین حوادث یک دهه‌ی اخیر، منتخبی از این تصاویر را بازنشر دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۶:۳۰


 

خلاصه‌‌‌‌‌سریال:

قصه این مجموعه درباره مردی بوده که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای خنده‌داری می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۱۳

به گزارش اسطوره سازان، سریال بچه مهندس سه بر خلاف سه اپیزود قبلی خود از سریال اجتماعی موفق به سریال جذاب و مخاطب پسند اجتماعی بار درخشش چهار قسمت پخش شده روبرو شده است. این سریال در هر قسمت معادل یک فیلم سینمایی بدون نماهای اضافه اطلاعات  با مخاطب ارتباط  برقرار می کند و بنوعی مخاطبان تلویزیون را پس از سریال های ضعیف نوروزی امسال دارد میخکوب می کند. هر چند سریال در پایتخت  اتفاق می افتد و ظرفیت جاذبه طبیعی سریال موفق نون خ را ندارد اما بدون هندی نمایی  و اغراق با بکارگیری ظرفیت دانشگاهی و دانشگاه های درجه یک کشور در حال پایه ریزی سبک سریال های متکی به توان داخلی ایران و جابجایی خیلی از استانداردهای سریال موفق ایرانی است و بنوعی ظرفیت  دوئل شبکه ها در جذب مخاطب را دارد.

در فصل سوم این سریال در کنار روزبه حصاری بازیگر نقش «جواد جوادی» و شخصیت اصلی داستان، بازیگران دیگری همچون فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری به عنوان بازیگران جدید در «بچه مهندس» حضور دارند. شخصیت های که همگی جدید اند و گویا سریالی از نو  فقط به مدد حافظه تصویری ساخته می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۳۸

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل شده است و پیش بینی شده که تا پایان سال 2020 اینستاگرام از فیسبوک سبقت خواهد گرفت.در سال 2012 فیسبوک اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون اینستاگرام در شرایطی است که تا سال 2020 از نظر تعداد کاربران از فیسبوک پیشی خواهد گرفت و این دقیقا یکی از دلایلی است که شما باید با اینفلوئنسر مارکتینگ و به طور خاص مارکتینگ با هزینه ی کمتر توسط میکرو اینفلوئنسر ها آشنا باشید تا بتوانید بصورت موثر از آنها در کسب و کارتان استفاده کنید.طبق گزارش مجله فربز، اکانت هایی با چند میلیون فالور میتوانند به ازای هر پست تبلیغاتی بالای ده هزار دلار دریافت کنند ( با توجه به نرخ اینگیجمنتشان)
مارکتر ها متوجه شدند که اعتبار یک پیج چیزی بیشتر از تعداد فالور هاست، تعداد کمی از مردم هستند که با لایک و کامنت زیر پست ها مشارکت کنند پس اگر نسبت لایک و کامنت به تعداد فالور ها زیاد و قابل توجه بود میشود متوجه شد که این پیج مشارکت بالایی دارد و برای تبلیغات مناسب تر است.در این مقاله شما را با اهمیت استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها در کسب و کار و تبلیغات از طریق آنها را برای شما بصورت کامل توضیح می دهیم.


چرا میکرو اینفلوئنسر ها اهمیت دارند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۴۱
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۴۱