اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

واکنش هنرمندان به «وعده صادق»

واکنش هنرمندان به «وعده صادق»


پوستری که سازمان هنری رسانه‌ای اوج در فضای مجازی منتشر کرد
 

قدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی واکنش هنرمندان و فعالان فرهنگی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی در پی حمله ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان انجام شد و «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در تنبیه متجاوز را به نمایش گذاشت. مسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان شناخته شده عرصه کاریکاتور، امیرحسین سمیعی، خواننده و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید نیلی مدیر تماشاخانه ایرانشهر و ملیکا زارعی، مجری از جمله افرادی بودند که در قالب دلنوشت و تصویر از این اقدام ایران حمایت کردند.

ملیکا زارعی، مجری تلویزیون که به خاله شادونه معروف است، در استوری اینستاگرام خود به حمله ایران به اسرائیل واکنش نشان داد.

واکنش هنرمندان به یک تنبیه

وی نوشت: امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد.

مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست ضمن انتشار برخی از آثارش با موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی نوشت: به امید زوال هرچه زودتر رژیم جعلی.

امیرحسین سمیعی خواننده و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سور انفال قرآن کریم نوشت: وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی

مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار یک طرح گرافیکی با عبارت «نصرمن الله و فتح غریب» از اقدام جمهوری اسلامی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری اظهار کرد: ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می‌گذرد / امام زمان (عج) پشت و پناهتان.

خیرالله تقیانی پور نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی بیان کرد: بسم الله قاصم الجبارین … گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در حساب ویراستی خود نوشت: ما نسلی هستیم که افتخار داریم، اولین حمله رسمی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کنیم. امیدوارم در همین دوران ما، این رژیم جعلی و کودک‌کُش برای همیشه نابود شود.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز پوستری در فضای مجازی منتشر کرد که روی آن نوشته شده است: وعده صادق! وحشت از شما در دل‌های آنها بیش از ترس از خداست، این به خاطر آن است که آنها گروهی نادانند. (آیه ۱۳ سوره حشر)

محمدرضا شاهمردی نویسنده و کارگردان تئاتر در تازه‌ترین دلنوشته خود با انتشار متنی مزین به عکس شهید محسن صداقت از شهدای راه قدس نوشته است: گریه های پسر کوچک این شهید را من دیدم. تا حالا گریه و بی تابی فرزندان شهدایمان را دیده‌ای؟ داستان اشتیاق پسر شهید سامانلو برای دویدن سمت ماکت پدرش را شنیده‌ای؟ گریه و ترس‌های شبانه و زجه‌های آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد را چطور؟ بی تابی مادران شهدایمان را دیده‌ای؟ دوست من که الان یادت افتاده شعار نه به جنگ را سر بدهی، کجا بودی وقتی رژیم کثیف صهیونیستی به زنان غزه تجاوز کرد؟ کجا بودی وقتی فوج فوج مردم بی گناه منطقه را کشت؟ کجا بودی وقتی سفارت ما در دمشق را زد؟ آنجا به اسرائیل نهیب زدی که نه به جنگ؟ پس الان هم ساکت باش و تماشا کن. این جنگ را ما شروع نکردیم.

المیرا شریفی‌مقدم، مجری تلویزیون و گوینده سابق خبر در واکنش به این اتفاق در شبکه x نشان پرچم ایران را منتشر کرد.

رضا زنگنه ـ شاعر و ترانه‌سرا نیز در یک استوری اینستاگرام نوشت: «بردار خنجر را برادر وقتِ جنگ است.»

حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش هم با بازنشر یکی از آثارش در اینستاگرام با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.

سید محمود رضوی، تهیه‌کننده سریال موسی (ع) در یک استوری اینستاگرام نوشت: «از خاک وطن نمی‌گذرم».

جواد قارایی، مستندساز ایرانگرد یکی از شاهدان عینی پرواز موشک‌های ایرانی که به سمت سرزمین‌های اشغالی بود. او در این رابطه در صفحه شخصی اینستاگرام خود در قالب یک داستان نوشته است:

«با آرامش و شادی در حال تولید ایرانگرد در ایلام با شنیدن صدای غرش موشک‌های ایران جان بر فراز آسمان پاک وطن.

سرافراز وطن.
یادمان باشد چه با حکومت قاجار باشیم چه پهلوی و چه جمهوری اسلامی، برای ماندن در دنیایی که کشورهایش حاضر نیستند خلع سلاح هسته‌ای شوند، باید هسته‌ای شویم.
هنوز مرگ مظلومانه نیمی از جمعیت ایران جان در جنگ جهانی را فراموش نکرده‌ایم. هنوز تجاوزات بی دلیل روس، انگلیس و آمریکا را به وطن فراموش نکرده‌ایم. هنوز مرگ ۲۰ هزار زن و کودک طی چند ماه توسط صهیونیست‌ها که می‌گویند همه انسانها برای بردگی ما آفریده شده‌اند را فراموش نکرده‌ایم. هنوز نقش خون پاک شهیدان، دلاور مام وطن بر خاک پاکش را فراموش نکرده‌ایم.»

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در شبکه x نوشت؛ «در بالکن خانه نشسته‌ام سوره دخان بر لب دارم. به گل‌های سفید و قرمز شمعدانی‌ها نگاه می‌کنم و به آسمان فوت می‌کنم.»

رضا مهدوی آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی و دبیر سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «درود بیکران بر دلاورمردان عرصه موشکی- پهپادی ایران. باش تا صبح دولتش بدمد. این هنوز از نتایج سحر است! حملات رزمندگان اسلام به غده سرطانی به شکلی است که تعداد صهیونیست‌هایی که به علت سکته قلبی به هلاکت می‌رسند بیش از کسانی است که به علت انفجار موشک‌ها و پهپادها به جهنم واصل می شوند! رژیم صهیونیست نسل‌کُش انشالله پس از ۷۵ سال جنایت به زودی سرنگون خواهد شد. الله اکبر»

کورش زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کارگردان و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز با انتشار یک طرح گرافیکی با مضمون «به وقت تنبیه» نوشته است: «پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به حمله تروریستی اخیر در سوریه؛ دو هفته پیش بود که رژیم غاصب صهیونیست‌ها در اقدامی ددمنشانه به دفتر کنسولی ایران در دمشق حمله کرد. حادثه تلخی که بازتاب‌های بین‌المللی متعددی داشت و اغلب رسانه‌های منطقه‌ای با بی‌سابقه خواندن این حادثه تروریستی هشدارهایی نسبت به واکنش احتمالی ایران و افزایش سطح تنش‌ها در غرب آسیا داده و ازشیوه‌های دیپلماتیک برای انصراف ایران از عملیات انتقام استفاده کردند. 

اما کلام آخر همان وعده صادقی بود که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهید زاهدی و هم رزمان شهیدش به آن اشاره کرده و فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. پیامی که رعشه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت و آنها هر آن منتظر پاسخ به این اقدام شرارت بارشان بودند. 

سخنان رهبر انقلاب در خصوص تنبیه رژیم خبیث صهیونیستی که در خطبه های نمازعید فطر مجددا تکرار شد، اتمام حجتی برای نیروهای دفاعی کشور و منطقه بود تا آماده پاسخ کوبنده به اشغالگرانی باشند که طبق عرف بین المللی به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کرده اند. ضربه متقابل به رژیم اشغالگرقدس در قالب عملیات انتقام اندکی طول کشید و این وقفه حامیان و نیروهای حامی ایران سربلند را نگران کرده بود اما جنگ روانی ناشی از نا معلوم بودن زمان و مکان حمله برای سران اسرائیل و حامیان آنها مثل استخوان لای زخم بود و حکم پاندولی را داشت که صهیونیست‌ها را به جایی رسانده بود که مایل بودند به وقت مرگ آنها به صدا در بیاید و آنها را از برزخ این انتظار فرسایشی رها کنند اما محاسبات استراتژیک جمهوری اسلامی فراتر از معادلات صهیونیست‌ها بود و برنامه های آنها را نقش برآب کرد تا اینکه زمان به وقت انتقام کوک شد و با اشاره به فرمانده کل قوا، صدای گوش نواز پهبادها برای تارو مار کردن اسرائیلی ها شنیده شد و پرچم عملیات تلافی جویانه به اهتزاز درآمد. 
شواهد تاریخی و امنیتی حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران هرگز آغاز کننده هیچ جنگی نبوده است و این عملیات تلافی جویانه، پاسخی مشروع و قانونی به حمله تروریستی صهیونیست‌ها است و

در صورت مداخله ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم نامشروع اسرائیل، همه پایگاه ها و اهداف ایالات متحده نیز در تیررس خواهد بود.»

همچنین همزمان با حمله‌ تنبیهی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با شعار «سیلی بعدی محکم‌تر است» رونمایی شد.

واکنش هنرمندان به یک تنبیه
 جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین - در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

همچنین سپاه در اطلاعیه دوم تصریح کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی