اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

چگونه دخترکی روستایی با قدرت جادوی سینما و نیاز به هیجان و اسطوره تبدیل به نماد و هویت پرافتخار فرانسه می شود؟
فرانسه سال 1312. دختری به نام ژان در دورانی بسیار دشوار در روستای لورن فرانسه به دنیا می‌آید. جنگ صد ساله بین فرانسه و انگلستان آغاز شده بود. سربازها و شوالیه‌های انگلیسی در فرانسه جولان می‌دادند. ژان رفته‌رفته به دختری بسیار مذهبی تبدیل می‌شود و روزانه چند بار اعتراف می‌کند. دست آخر دچار مکاشفه‌ای می‌شود و کاترین مقدس را می‌بیند و این تصور برای او به وجود می‌آید که او همان دوشیزه اورلئان است که قرار است فرانسه را نجات بدهد. او به ملاقات شارل، نایب تاج و تخت می‌رود. او نتوانسته از فرانسه خوب دفاع کند و نمی‌تواند تاج‌گذاری کند و در وضعیت بدنظامی قرار دارد. به همین دلیل از پیشنهاد کمک ژان استقبال می‌کند و به او فرصت می‌دهد تا ماموریت الهی‌اش را انجام دهد.
پس از آزادی پیروزمندانه اورلئان و رنس، شارل طبق سنت رایج می‌تواند در کلیسای جامع رنس تاج شاهی بر سر نهد و به این ترتیب دیگر نیازی به ژان ندارد بلکه او را تهدیدی بر علیه تاج و تخت خود می‌بیند. بورگاندی‌ها برای ژان دامی می‌چینند و او را اسیر می‌کنند و به زندان می‌اندازند. در دادگاهی بر اساس قوانین انگلستان ژاندارک را به جادوگری و الحاد متهم می‌کنند و در سن 19 سالگی او را به آتش می‌کشند.
تاکنون نسخه‌های متعدد سینمایی از این داستان ساخته شده است که از سری فیلم ها می توان به:
 ژاندارک (ژرژ مه لیس. 1900)، مصایب ژاندارک (کارل تئودور درایر. 1928.صامت)،ژاندارک (ژاک ریوت ۱۹۹۴در۶ ساعت)، ژاندارک با بازی اینگرید برگمن(ویکتور فلمینگ. 1948)، ژاندارک در آتش (روبرتو روسلینی. 1954)، سنت ژان (اتو پره مینجر 1957)،  محاکمه ژاندارک (روبر برسون ۱۹۶۲) ژاندارک (کریستیان درگه.1997)، سرگذشت ژاندارک (لوک بسون.1999) اشاره کرد.
 
 
خلاصه داستان:
دختر جوانی رویایی می بیند که او را به راهی هدایت می کند که کشورش فرانسه را در مقابل دشمنانش محافظت می کند…

سال ۱۴۳۱ است و ارتش اشغالگر انگلیس محاکمه ای فرمایشی برپا می کند تا رهبر نیروهای مقاومت فرانسوی، یعنی زنی روستایی به نام "ژان" را به قتل برساند. محاکمه ۱۸ ماه طول کشیده و در روز آخر، قاضیان که کشیشان دست نشانده فرانسوی ها هستند می خواهند "ژان" را وادار کنند که زیر اعتراف نامه ای را امضاکند. با امضای اعتراف نامه، "ژان" در واقع الهاماتی را که از سوی خداوند به او نازل می شده، منکر خواهد شد. "ژان" به ناچار و برای مستفیض شدن از تشریفات مذهبی اعتراف نامه را امضا می کند. اما بعد دوباره اوضاع به شکل سابقش باز می گردد و در نتیجه "ژان" در میان شعله های آتش سوزانده می شود.

 
 
 
تصویرسازی از ژاندارک نماد استقلال فرانسه
 
 
اطلاعات بیشتر درباره ژاندارک

نظرات (۲)

جالب بود مه نسخه هاش الان در دسترس هست
من خصوصی براتون پیام گذاشتم چجوری میشه تهیش کرد؟
ژاندارک من یک نسخش رو دیدم شاهکاره برای خودش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی